Skuteczna kampania - wygraj wybory samorządowe
CEL:
Przekazanie uczestnikom szkolenia wiedzy, a także umiejętności pozwalających efektywnie prowadzić kampanie wyborcze, kandydować osiągając najlepsze możliwe wyniki, a w końcu wygrywać wybory samorządowe i parlamentarne.
UCZESTNICY:
Szkolenie adresowane jest do kandydatów na radnych, wójtów, burmistrzów i prezydentów miast, członków sztabów wyborczych, członków partii politycznych i lokalnych komitetów wyborczych, a także dla wszystkich tych, którzy chcą poznać tajniki prowadzenie skutecznych kampanii wyborczych.
TYP SZKOLENIA:
Szkolenie zamknięte lub otwarte prowadzone w efektywnej grupie do 15 uczestników, poprzedzone ankietą identyfikującą potrzeby i zakończone ewaluacją procesu.
MIEJSCE:
Szkolenie otwarte w miejscu wskazanym przez groUP247 lub szkolenie zamknięte u Zamawiającego.
CZAS TRWANIA:
Szkolenie trwa 14 godzin zegarowych w podziale na dwa postępujące po sobie dni. Istnieje możliwość dostosowania czasu trwania szkolenia do potrzeb Klienta.
METODOLOGIA:
Dynamiczny wykład, warsztaty, ćwiczenia, odgrywanie scenek i dyskusja. Prezentacje multimedialne i case study.
I. Wystąpienia publiczne
- Metody tworzenia wystąpienia publicznego w polityce
- Siła autoprezentacji, autorytet kandydata,
- Nauka właściwych zachowań i zasad na sali, scenie, mównicy, podczas wiecu politycznego, manifestacji, protestu, w centrum uwagi
- Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię i retorykę, nauka improwizacji,
- Prawidłowy głos i oddech,
- Ćwiczenia usprawniające aparat mowy,
- Kotwiczenie sceny, przestrzeń, praca z rekwizytem,
- Sprawność i panowanie nad ciałem,
- Trudy słuchacz, trudna publiczność, atak ad personam - obrona,
- Zaangażowanie i rozpoznanie temperamentu,
- Radzenie sobie w sytuacjach psychologicznie trudnych, ze stresem, z tremą.
II. Kontakt z mediami
- Zasady nawiązywania relacji z dziennikarzami i redakcjami
- Ubranie, wygląd, wizerunek polityka,
- Idealny komunikat medialny w kampanii wyborczej,
- Intensywny trening pracy przed kamerą,
- Intensywny trening pracy z mikrofonem,
- Opracowywanie newsów, komunikatów, monitorowanie mediów,
- Tworzenie komunikatów i opracowywanie informacji prasowych (media, prezentacje, publikacje etc.),
- Media relations "od kuchni",
- Radzenie sobie z trudnymi pytaniami,
- 5 największych politycznych wpadek medialnych.
III. Materiały wyborcze
- Zasady kreacja dobrego hasła wyborczego,
- Efektywne komunikowanie programu wyborczego,
- Strona internetowa – funkcja, intuicyjność, nazwa domeny, treść, zawartość, landing pages w kampanii wyborczej,
- Dobór zdjęcia - mimika twarzy, ubiór, wizaż, fryzura, tło, sceneria, analiza przypadków,
- Plakaty, ulotki - właściwa forma, dobór treści, współpraca z agencją i drukarnią,
- List do wyborców – warsztat, kreacja, forma, grafika,
- Dobór nośników – kampania outdoor, billboardy, bannery, guerrilla marketing (partyzancki),
- Kolportaż materiałów wyborczych,
- Efektywne spoty telewizyjne i radiowe.
IV. Strategia
- Jak przygotować strategię lokalnej / regionalnej kampanii wyborczej?
- Badania wyborcze i ocena środowiska politycznego,
- Wykorzystanie analizy SWOT,
- Cele - czynniki wpływające na ich realizację,
- Elektorat, temat, środki, taktyka, a planowanie,
- Case study - analiza najciekawszych praktyk- dobre praktyki vs. totalne porażki.
V. Komunikacja interpersonalna
- Podstawy komunikacji interpersonalnej,
- Wykorzystanie zasad komunikacji interpersonalnej w kampanii bezpośredniej od drzwi do drzwi - "door to door",
- Co mówić i jak mówić - świadomość celu w przekazywaniu informacji politycznej,
- Warsztat precyzji mówienia - przejrzystości i spójności przekazu,
- Stosowanie pytań i przykładów,
- Typy osobowości a styl komunikacji - test osobowości Hartmana w kontekście potrzeb uczestników w komunikacji,
- Poznanie swojego stylu komunikacji - analiza swojego sposobu interakcji z innymi - okno Johari,
- Komunikacja niewerbalna - funkcje, zakłócenia, emocje, interakcje,
- Ćwiczenia - komunikaty niewerbalne,
- Bariery w komunikacji społecznej, politycznej i ich przezwyciężanie,
- Ćwiczenie - bariery utrudniające słuchanie i budowanie relacji - ćwiczenie,
- Parafraza, klaryfikacja, zadawanie pytań, ocena, interpretacja - jako techniki znoszące bariery w komunikacji,
- Budowanie przekonań oraz umiejętności sprzyjających nieoceniającemu komunikowaniu,
- Słuchanie jako element komunikacji - cztery kroki skutecznego słuchania,
- Elementy asertywności w komunikacji,
- Wyrażanie odmowy, próśb, poleceń, złości,
- Warsztat - asertywna odmowa, pochwała, krytyka (odgrywanie scenek),
- Rozwiązywanie konfliktów - style reakcji na konflikt, etapy (konflikt jako naturalny element polityki),
- Techniki wspomagające efektywne zarządzanie konfliktami i ich rozwiązanie,
- Warsztat – scenki z odgrywaniem konfliktów i ich analiza
- Wywieranie wpływu na innych poprzez komunikację – retoryka, argumentacja, kontrargumentacja, język korzyści,
- Stosowanie przykładów, wspomagaczy takich jak: diagramy, tabele, wykresy, piktogramy, zdjęcia.
VI. Organizacja sztabu wyborczego
- Podział zadań, obowiązków i odpowiedzialność w sztabie wyborczym,
- Wolontariusze - jak rekrutować, jak motywować, jakie korzyści oferować,
- PRowiec w sztabie wyborczym - czyli kto?
- Finansowanie kampanii wyborczej,
- Podstawowe aspekty prawne prowadzenia kampanii wyborczej,
- Pozyskiwanie oraz rozwijanie relacji z osobami ważnymi z punktu widzenia kandydata, sztabu i kampanii wyborczej.
VII. Public relations w polityce
- Wprowadzenie do public relations, definicje i podstawowe zagadnienia,
- Specyfika PR w polityce, działalności społecznej i sektorze NGO,
- Komunikacja wewnętrzna w sztabie wyborczym i organizacji,
- Personal branding - cel i charakterystyka budowania marki osobistej, wizerunek, siła marki,
- Stanowiska kluczowe w sztabie wyborczym z punktu widzenia PR,
- Identyfikacja wizualna, spójność wizerunkowa i komunikacyjna kampanii wyborczej i kandydata,
- Efektywne kampanie public relations,
- Outsourcing działań PR, freelancerzy, agencje, zasady efektywnej współpracy,
- Opracowywanie długofalowej strategii dla osoby publicznej - polityka,
- Efektywny dobór narzędzi i kanałów komunikacji w kampanii wyborczej,
- Analiza ryzyka, zarządzanie wizerunkiem w kryzysie i opracowanie procedur zarządzania ryzykiem w obszarze PR
- PR kryzysowy, obrona przed manipulacją i kłamstwem politycznym,
- Litigation PR - działania public relations wokół działań prawniczych i procesów sądowych.
VIII. Internet i media społecznościowe
- Zasady komunikowania się w sieci,
- Efektywny marketing i public releations w sieci – specyfika kampanii wyborczej i działalności politycznej,
- Tworzenie treści, które będą efektywnie docierać do grupy docelowej, tekstów perswazyjnych, skutecznie wpływających na odbiorcę
- Komunikacja kryzysowa w social media,
- Storytelling sztuka używania opowieści do budowania więzi w polityce i życiu zawodowym,
- Instagram, Twitter, Facebook - specyfikacja serwisu, najważniejsze pojęcia, statystyki, grupy docelowe,
- Istotne różnice pomiędzy poszczególnymi serwisami społecznościowymi,
- Przykłady dobrych i złych praktyk na Instagram, Twitter i Facebook,
- Zasięgi organiczne – zasady tworzenia postów, które są widoczne,
- Grafika i estetyka w postac,
- Case studies - przykłady dobrych i złych praktyk kampanii wyborczych w social media,
- Tworzenie zdjęć filmów, wykresów i grafik - sposoby na poprawę estetyki,
- Jak zrobić dobry „live” z kandydatem?
- Aspekty prawne – prawa autorskie, ochrona wizerunku.
IX. Zakończenie
- Dyskusja, literatura, wymiana poglądów,
- Gość specjalny, niespodzianka.
Rafał Miernik - doktor nauk politycznych specjalizujący się w marketingu wyborczym i zarządzaniu strategicznym partiami politycznymi. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych, praktyk z wieloletnim doświadczeniem, doradca partii politycznych, polityków i komitetów wyborczych, sekretarz Polskiego Towarzystwa Marketingu Politycznego, członek International Political Science Association. Opracowuje programy i prowadzi szkolenia m.in. z zakresu: autoprezentacji, komunikacji, tworzenia i kreowania wizerunku, marketingu politycznego, kampanii politycznych i wyborczych, media relations, zarządzania strategicznego partią i wystąpień publicznych. Komentator wydarzeń dla mediów.
Marcin Chłodnicki - praktyk w zakresie public relations, marketingu politycznego i komunikacji społecznej w sektorze administracji publicznej, certyfikowany administrator szkoleń Oracle e-learning, wykładowca w projektach szkoleniowych „Grand Progress” na Uniwersytecie im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, twórca strategii oraz doradca sztabów i komitetów wyborczych, założyciel Agencji Public Relations – Stabilis PR, członek Rady Programowej Polskiego Radia Kielce, trener szkoleniowiec z zakresu komunikacji społecznej, media relations i kształtowania wizerunku. Ukończył studia m.in. z zakresu Politologii i Nauk Społecznych na Wydziale Zarządzania i Administracji Akademii Świętokrzyskiej, a także studia „Public Relations” na Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
Karol Gnat - prezenter i dziennikarz telewizyjny, ex- radiowiec. Z mediami związany od 10 lat. Gospodarz programów informacyjnych w TVP 2 (Panorama) i TVP Info. Lektor i konferansjer. Trener personalny i motywacyjny. Zajmuje się komunikacją, tworzeniem marki, zarządzaniem informacją w jednostkach publicznych i biznesie. Kreowaniem wizerunku firm i osób, identyfikacją marki w sieci.
EFEKT:
Uczestnicy szkolenia podniosą swoje kwalifikacje pozwalające na prowadzenie efektywnych kampanii wyborczych, komunikowania się z wyborcami również poza "gorącym" okresem kampanii, dowiedzą się jak reagować w sytuacjach kryzysowych i jak bronić się przed manipulacją i kampanią negatywną ze strony konkurentów.
DODATKOWE KORZYŚCI:
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma:
- certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu i zdobytą wiedzę,
- komplet materiałów dydaktycznych,
- zestaw materiałów piśmienniczych.
Nasze szkolenie powstaje w oparciu o przeprowadzone badanie wybranej grupy ucestników, które umożliwia właściwy dobór programu i metodologii szkolenia. W trakcie szkolenia dokonujemy ewaluacji procesu zdobywania wiedzy w oparciu o przeprowadzane testy. Dzięki nim na bieżąco kontrolujemy skuteczność stosowanych metod nauczania obserwując wzrost wiedzy i umiejętności uczestników.
Podczas szkolenia przewidzieliśmy czas na wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia i nawiązanie relacji biznesowych. Prowadzący szkolenie będzie odnosił się do wybranych przykładów z obszaru działalności bliskiej uczestnikom kursu.
Po zakończonym szkoleniu uczestnicy dodatkowo otrzymają bezpłatny pakiet konsultacji z naszymi trenerami. Każdy z uczestników szkolenia otrzyma także indywidualny kod rabatowy upoważniający do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez groUP247 do wykorzystania przez kolejny rok.
- Zainteresowało Cię nasze szkolenie i chcesz je zamówić dla Twojego zespołu?
- Jesteś Klientem indywidualnym, który chce uczestniczyć w tym szkoleniu?
- Chcesz dostosować program i metodologię szkolenia do Twoich potrzeb?
- Potrzebujesz dodatkowych informacji na temat tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami na adres: biuro@group247.pl lub telefonicznie pod numerami: +48 606 319 217, +48 600 853 859.
Opiekun Klienta przeprowadzi wstępną diagnozę Państwa potrzeb szkoleniowych oraz zaproponuje spotkanie w celu omówienia dogodnej formy współpracy. Dodatkowo na Państwa życzenie przeprowadzimy badanie wybranej grupy pracowników, które pozwoli na dobór właściwego programu i metodologii szkolenia.
Ponadto zamawiając nasze szkolenie możecie Państwo skorzystać z odpowiednio wyselekcjonowanych ośrodków szkoleniowo-konferencyjnych i bazy hotelowej, oferujących wysoki standard na preferencyjnych cenach dla Klientów groUP247.