Public relations od podstaw
CEL:
Każdy słyszał o public relations, ale czy każdy potrafi właściwie rozpocząć tego typu działania, stosować właściwe narzędzia, dobierać je adekwatnie do sytuacji? W większości mikro, małych i średnich firm typowe działania PR nie są stosowane lub stosuje się je nieefektywnie, a wręcz nieprawidłowo. Nic dziwnego, że potencjał tych organizacji dusi się i ciężko jest nawet najbardziej wytrwałym menedżerom w pełni "rozwinąć skrzydła. Tymczasem dobrze przeprowadzona kampania PR poprawiają wyniki sprzedażowe, wizerunek i relacje z otoczeniem. uczestnikom szkolenia praktycznej wiedzy dotyczącej podstaw public relations, zasad prowadzenia kampanii PR, czynników determinujących dobór narzędzi i kanałów komunikacji, reagowania w sytuacjach kryzysowych. Celem szkolenia jest także wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności zarządzania treścią w mediach społecznościowych i internecie, przygotowywania komunikatów dla dziennikarzy i kształtowania wizerunku.
UCZESTNICY:
Szkolenie adresowane jest do osób rozpoczynających swoją karierę zawodową w branży public relations, chcących podnieść swoje kompetencje w tym zakresie. Adeptów i absolwentów przygotowujących się do aplikowania na stanowiska związane z marketingiem, reklamą, promocją. Początkujących, ale i doświadczonych przedsiębiorców, którzy do tej pory nie wiedzieli jak wykorzystać możliwości public relations.
TYP SZKOLENIA:
Szkolenie z "Public relations od podstaw" organizujemy zarówno w systemie otwartym jak i zamkniętym, każde jest poprzedzane ankietą identyfikującą potrzeby i zakończone ewaluacją procesu, oceną szkolenia. Szkolenie dedykujemy dla grupy składającej się z maksymalnie 20 uczestników.
MIEJSCE:
Szkolenia zamknięte organizujemy w lokalizacji zgodnej z oczekiwaniami Klienta. Na szkolenia otwarte zapraszamy do takich miast jak: Warszawa, Kraków, Katowice, Gdańsk, Wrocław, Krynica Górska
CZAS TRWANIA:
Szkolenie rozłożone jest na 2 dni, po 8 godzin zegarowych wraz z przerwami. W przypadku szkolenia zamkniętego, na zamówienie, istnieje możliwość dostosowania czasu trwania szkolenia do indywidualnych potrzeb Klienta.
METODOLOGIA:
Prezentacja multimedialna, studium przypadku, wykład, dyskusja, warsztaty.
Wprowadzenie do public relations
- Definicje i podstawowe zagadnienia,
- PR wewnętrzny, zewnętrzny i kryzysowy,
- Corporate social responsibility (społeczna odpowiedzialność biznesu),
- Litigation PR - działania public relations w obszarze usług prawniczych,
- PR w polityce, działalności społecznej, sporcie i sektorze NGO,
- Wizerunek, siła marki, marka osobista,
- Interesariusze i stanowiska kluczowe w organizacjach z punktu widzenia PR,
- Identyfikacja wizualna, spójność wizerunkowa,
- Sponsoring, eventy, influencerzy.
Efektywne kampanie public relations
- Outsourcing działań PR, freelancerzy, agencje, zasady efektywnej współpracy,
- Prowadzenie audytu działań PR,
- Opracowywanie długofalowej strategii dla firmy (marki, osoby, produktu),
- Efektywny dobór narzędzi i kanałów komunikacji,
- Opracowywanie publikacji, newsów, komunikatów, monitorowanie mediów,
- Tworzenie komunikatów i opracowywanie informacji prasowych (media, prezentacje, publikacje etc.),
- Zarządzenie treścią w social media i na stronach www, podstawy SEO w public relations,
- Pozyskiwanie oraz rozwijanie relacji z osobami ważnymi z punktu widzenia organizacji,
- Relacje organizacji ze społecznością lokalną
- Analiza ryzyka, zarządzanie wizerunkiem w kryzysie
- Opracowanie procedur zarządzania ryzykiem w obszarze PR
Warsztat pracy PRowca
- PRowiec - czyli kto?
- Komunikacja interpersonalna i autorytet,
- Wystąpienia publiczne, praca z/przed kamerą i mikrofonem,
- Pisanie tekstów, opracowywanie treści na potrzebny social media, konferencji prasowych, publikacji etc.
- Media relations "od kuchni",
- Case study - analiza najciekawszych praktyk PR - dobre praktyki vs. totalne porażki,
- Wycena, mierzalność i efektywność działań public relations,
- Podstawy prawne, etyka i organizacje branżowe,
- Trendy, tendencje i prognozy w branży PR,
- Dyskusja, literatura, wymiana poglądów,
- Gość specjalny, niespodzianka.
Marcin Chłodnicki - praktyk w zakresie public relations, marketingu politycznego i komunikacji społecznej w sektorze administracji publicznej, certyfikowany administrator szkoleń Oracle e-learning, wykładowca w projektach szkoleniowych „Grand Progress” na Uniwersytecie im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, twórca strategii oraz doradca sztabów i komitetów wyborczych, założyciel Agencji Public Relations – Stabilis PR, członek Rady Programowej Polskiego Radia Kielce, trener szkoleniowiec z zakresu komunikacji społecznej, media relations i kształtowania wizerunku. Ukończył studia m.in. z zakresu Politologii i Nauk Społecznych na Wydziale Zarządzania i Administracji Akademii Świętokrzyskiej, a także studia „Public Relations” na Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
Marcin Dulnik – dyrektor zarządzający i właściciel warszawskiej Agencji Public Relations – dulnik.com specjalizującej się w obsłudze marek z branży sportowej i nowoczesnych technologii. Ekspert w branży Public Relations z ponad 10 letnim doświadczeniem w realizacji projektów komunikacyjnych. W przeszłości pracował dla takich marek ze świata nowoczesnych technologii jak m.in. Ericsson, Samsung, Facebook i Uber czy sportu jak ASICS, Runmageddon i The Color Run. Tworzył i realizował strategię komunikacji Runmageddonu, największego w Polsce cyklu ekstremalnych biegów przeszkodowych – współautor sukcesu tego projektu w mediach. Pracował w największych agencjach Public Relations w Polsce tj. Havas PR, Hill and Knowlton Strategies Poland.
EFEKT:
Uczestnicy szkolenia podniosą swoje kwalifikacje zawodowe poprzez doskonalenie organizacji i techniki pracy.
DODATKOWE KORZYŚCI:
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma:
- certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu i zdobytą wiedzę,
- komplet materiałów dydaktycznych,
- zestaw materiałów piśmienniczych.
Nasze szkolenie powstaje w oparciu o przeprowadzone badanie wybranej grupy Państwa pracowników, które umożliwia właściwy dobór programu i metodologii szkolenia. W trakcie szkolenia dokonujemy ewaluacji procesu zdobywania wiedzy w oparciu o przeprowadzane testy. Dzięki nim na bieżąco kontrolujemy skuteczność stosowanych metod nauczania obserwując wzrost wiedzy i umiejętności uczestników.
Podczas szkolenia przewidzieliśmy czas na wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia i nawiązanie relacji biznesowych. Prowadzący szkolenie będzie odnosił się do wybranych przykładów z obszaru działalności bliskiej uczestnikom kursu.
Po zakończonym szkoleniu uczestnicy dodatkowo otrzymają bezpłatny pakiet konsultacji z naszymi trenerami. Każdy z uczestników szkolenia otrzyma także indywidualny kod rabatowy upoważniający do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez groUP247 do wykorzystania przez kolejny rok.
- Zainteresowało Cię nasze szkolenie i chcesz je zamówić dla Twojego zespołu?
- Jesteś Klientem indywidualnym, który chce uczestniczyć w tym szkoleniu?
- Chcesz dostosować program i metodologię szkolenia do Twoich potrzeb?
- Potrzebujesz dodatkowych informacji na temat tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami na adres: biuro@group247.pl lub telefonicznie pod numerami: +48 606 319 217, +48 600 853 859.
Opiekun Klienta przeprowadzi wstępną diagnozę Państwa potrzeb szkoleniowych oraz zaproponuje spotkanie w celu omówienia dogodnej formy współpracy. Dodatkowo na Państwa życzenie przeprowadzimy badanie wybranej grupy pracowników, które pozwoli na dobór właściwego programu i metodologii szkolenia.
Ponadto zamawiając nasze szkolenie możecie Państwo skorzystać z odpowiednio wyselekcjonowanych ośrodków szkoleniowo-konferencyjnych i bazy hotelowej, oferujących wysoki standard na preferencyjnych cenach dla Klientów groUP247.
Koszt udziału jednego uczestnika w szkoleniu otwartym: 980 zł netto
(udział finansowany ze środków publicznych jest zwolniony z VAT, szkolenia zamknięte wyceniamy indywidualnie)